Direktlänk till inlägg 17 mars 2013

Sockerförbud!

Av Pernilla Karlsson - 17 mars 2013 22:06

Tjohoo alla glada!!
Njutit av en trevlig helg med min tös. Mycket gott och mycket mys har vi hunnit med. Fredags blev det tacos och fruktsallad framför vårt eller iaf mitt favoritprogram, gladiatorerna :) lördagen spenderades i ridhuset, jag stod i kiosken och Tilda på hästen. På kvällen åt vi på thai o sedan kollade vi på fångarna på fortet. Idag har jag tränat in det nya passet och Tilda lekt med kompis. Sen var denna helgen slut.

Och nu till mitt världsproblem.... Sockerberoendet!!!!
Varför är det så svårt? Jäkla drog !!
I veckor har jag krängt socker i mängder.. Det visar sig snabbt på kroppen, från att ha varit lite fast till att bli plumsmjuk runt midjan. Ja, "handtagen" är mitt första växafettställe. "Du är vad du äter" yes, snart ett geléhallon här. Mjuk o go!
Det sjuka med mig är att när jag ser resultat, ex på vågen då tänker jag "ååh, nu har jag två kilo till godo som jag kan kränga upp" istället för att bli peppad som man vanligt vis blir. Nä, ibland ha jag lust att ge mig en high five i huvudet, med en stol.

Det kan säkert sticka lite i andras ögon när jag skriver som jag gör. "Göra en sån stor sak av något så ytligt när hon inte ens är överviktig" jag vet att jag inte är tjock MEN alla har vi mål, detta är mitt mål och min blogg ;)

Så fr o m imorgon börjar mitt sockerförbud 6/7 dagar i veckan. Känns alltid bättre att skriva ner det så andra vet om det. Blir svårare att misslyckas då på nått vis :)

Färgat håret idag, dock blev utväxten lite orange :(( men resten blev finfint! Sparade ett antal hundralappar där.

Imorgon börjar en ny spännande vecka! Nya tag och mindre handtag.

Vi hörs bloggo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Karlsson - 7 augusti 2013 01:11

Jagat en jävla mygga nu i en timma.. Kan inte sova förrän den är död!!! Kan ju blogga sålänge tills den dyker upp igen :) Är på min sista semestervecka :O sjukt vad tider springer.. Sakta neeer nu! Känns som jag inte hunnit med någonting..men ...

Av Pernilla Karlsson - 25 juli 2013 18:11

Grymt tråkigt att packa.. Hela dagen försvinner.. Men har ändå varit molnigt hela dagen så det gäller att passa på. Imorgon kommer mitt älskade barn hem!! Hon har varit på semester sen i lördags med hennes fars släkt och jag har passat på att träna ...

Av Pernilla Karlsson - 25 juli 2013 01:14


Den första gången jag såg på dig Och kände hur du såg på mig Då föll allting jag trott var sant Jag vet du kände likadant Du var så vacker då som nåt jag aldrig kunnat nå Och hjärtat slog ett slag för var förlorad dag Jag gömde mig i fantasin ...

Fan

Av Pernilla Karlsson - 22 juli 2013 09:52

Vad är det som händer??!! Vad rör sig i min mage? Och varför ligger det en stor sten på min bröstkorg? Varför har jag ett fånigt och ett sorgset leende på samma gång ?! Vet ni vad, jag träffade Honom i lördags! Han som jag har längtat efter i åratal ...

Av Pernilla Karlsson - 16 april 2013 15:53

Äntligen är våren här! Snart dags att börja raka bena igen ;) höhö Glodde på en film i lördags i min ensamhet. Handlade om olycklig o lycklig kärlek.. Drömde mig iväg.. Längtar.... Märkligaste känslan är nog att sakna någon man ännu inte känner....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards