Alla inlägg under mars 2013

Av Pernilla Karlsson - 28 mars 2013 21:50

Fantastisk vecka!

I måndags ringde jag till gyn i Karlshamn och frågade om mitt svar kommit. Yes det hade det, inga cellförändringar och hpv-äckelvirus är nu borta från min kropp! Jag är frisk som en nötkärna! Lycka! Lycka att få leva.. Älskar livet! Leva mitt liv! Njuuter..

Men vår lille pepsi (hamster) verkar inte ha det lika bra :( en stor knöl vid magen... Troligen cancer. Jag sa till Tilda att så länge hon är pigg så låter vi henne vara men så fort vi ser att hon lider så måste vi avliva henne. Tilda tog det bra. Hon är en väldigt klok tjej!

Idag har jag varit effektiv och huslig :) hunnit tvätta fönsterna, bakat två sorters kakor, tvättat och tränat. (Funktionell träning-grymt jobbigt)
Försöker ha lite framförhållning nu inför kalas nästa vecka. Jag ska ju fylla år :) och innan dess ska vi åka till lalandia med en vän och hans söta ina. Ska bli skönt att åka iväg och ha kvalitetstid med Tilda ett eller två dygn. Bada, busa, leka i två dagar!!
Tur jag är garanterad ögongodis med i badhuset.. För min vän råkar ha Sveriges snyggare kropp ;)

Om en vecka blir jag 26 år! Ung, frisk, och ha hela livet framför mig, underbart! :)

På lördag ska vi påskfesta hos syster med alla systrar och familjer.. Ska bli dundermys.

Nu ska jag krypa ner i soffan.. Tilda och hennes kompis lånar min säng inatt.

Godnatt!

(Sry, var tvungen att lägga upp denna bild) ;) haha

Av Pernilla Karlsson - 25 mars 2013 22:21

Skönt att förra veckan är passerad., 6/7 dagar jobb + väldigt lite sömn är ingen bra kombo. Tröttheten märktes av i söndags då jag var extra klantig, kör förbi jobbet, kör omvägar, glömmer kort, glömmer lyset på bilen på osv..

Och varför hade jag ingen ro i kroppen att sova?! Tre nätter i rad som jag låg pigg timme efter timme och slumrade till en stund vaknade osv. Väldigt drygt iaf, men blivit bättre med sömn nu!

Mån-tors gick fin fint med kosten, däremot fre-sön blev det på tok för mkt socker. Jag gick lös på godis som om det vore min sista måltid :/ resultat: 2kg upp! Bra jobbat Pernilla, Pernilla självdisciplin Karlsson! Ohyes!

Nämen vad brukar man säga om måndag! "Nya tag" "jag börjar på måndag" "ny vecka, nya möjligheter" :)

Från blond till brunett! Tog första färgningen på fm. Blev sjaskig färg. Hämtade Tilda och när hon fick syn på mitt hår blev hon blev sur på mig. Hon klädde på sig ytterkläderna igen och sa att hon skulle köpa massa ljus färg... Tack Tilda! Gulligt att du ger mamma komplimanger :)
Andra färgningen på em blev lite bättre, dock lite för mörk men tror Tilda godkände det "du ser ut som en häst" Yes' Jag tror det var en komplimang :)

Nehe lite candy beroende-framkallande crash spel nu sen skönhetssömn på världens finaste kudde!

Glad påsk!

Av Pernilla Karlsson - 20 mars 2013 21:27

Intensiv vecka....
RUS-samtal med chefen igår, slutade med att jag berättade hela långa uppförsbacken från gravid 16 åring till där jag är idag. Både i skolgång, karriär och min personliga utveckling. Hon gav mig fina komplimanger och berättade hur imponerad hon var. Jättekul!
Sedan körde jag till jobbet några timmar och därefter BodyCombat release 55. Det var pirrigt och nervigt.. Men oerhört kul! Att få klä ut sig, stå framför människor och bjuda på sig själv, Det krävs mod! Jag är modig :)
(Pepptalk till mig själv) ;)

Med så mycket nerver och helt slutkörd fysiskt efter passet trodde jag att jag skulle somna så fort huvudet landade på kudden meeeen nähädu.. Klockan slog 22,23,24,01,02 vafaaaan!!!
Jag var antagligen för exalterad efter dagen. Det enda jag tänkte på var "sooov Nuuu, du ska upp kl 07.00 sedan hålla Indoorwalkingpass!"
Men nä klockan han slå 03.00 innan jag somnade. Kan ju säga att det sved lite grann i ögonen när mobillarmet startade imorse. Bara att bita ihop och köra.

Jag är mycket gladare när jag har kontroll över sockerintaget. Tredje dagen med bra kost och träning och jag mår fantastiskt! Sådan skillnad psykiskt. Vågen stod på 60,3 imorse, känner redan skillnad i kroppen.

Imorgon ska jag på utbildning hela dagen. Hoppas den är intressant. Sedan jobb fre, lör, sön. Och veckan avslutas med kalas hos syrran.

Det enda som tynger lite grann är det här förbannade brevet. Vill ha det överstökat. Det borde komma senast fredag. Huu!

Tog en bild nu ikväll på dagens form. Fick till en redig spännisbild., haha!
Kanske fitnessfive 2014 ändå? ;)

Nej nu ska jag banne mig hålla i i denna kost!!!!!


Godnatt och hejdå dagbok

Av Pernilla Karlsson - 17 mars 2013 22:09

Tjohoo alla glada!!
Njutit av en trevlig helg med min tös. Mycket gott och mycket mys har vi hunnit med. Fredags blev det tacos och fruktsallad framför vårt eller iaf mitt favoritprogram, gladiatorerna :) lördagen spenderades i ridhuset, jag stod i kiosken och Tilda på hästen. På kvällen åt vi på thai o sedan kollade vi på fångarna på fortet. Idag har jag tränat in det nya passet och Tilda lekt med kompis. Sen var denna helgen slut.

Och nu till mitt världsproblem.... Sockerberoendet!!!!
Varför är det så svårt? Jäkla drog !!
I veckor har jag krängt socker i mängder.. Det visar sig snabbt på kroppen, från att ha varit lite fast till att bli plumsmjuk runt midjan. Ja, "handtagen" är mitt första växafettställe. "Du är vad du äter" yes, snart ett geléhallon här. Mjuk o go!
Det sjuka med mig är att när jag ser resultat, ex på vågen då tänker jag "ååh, nu har jag två kilo till godo som jag kan kränga upp" istället för att bli peppad som man vanligt vis blir. Nä, ibland ha jag lust att ge mig en high five i huvudet, med en stol.

Det kan säkert sticka lite i andras ögon när jag skriver som jag gör. "Göra en sån stor sak av något så ytligt när hon inte ens är överviktig" jag vet att jag inte är tjock MEN alla har vi mål, detta är mitt mål och min blogg ;)

Så fr o m imorgon börjar mitt sockerförbud 6/7 dagar i veckan. Känns alltid bättre att skriva ner det så andra vet om det. Blir svårare att misslyckas då på nått vis :)

Färgat håret idag, dock blev utväxten lite orange :(( men resten blev finfint! Sparade ett antal hundralappar där.

Imorgon börjar en ny spännande vecka! Nya tag och mindre handtag.

Vi hörs bloggo

Av Pernilla Karlsson - 17 mars 2013 22:06

Tjohoo alla glada!!
Njutit av en trevlig helg med min tös. Mycket gott och mycket mys har vi hunnit med. Fredags blev det tacos och fruktsallad framför vårt eller iaf mitt favoritprogram, gladiatorerna :) lördagen spenderades i ridhuset, jag stod i kiosken och Tilda på hästen. På kvällen åt vi på thai o sedan kollade vi på fångarna på fortet. Idag har jag tränat in det nya passet och Tilda lekt med kompis. Sen var denna helgen slut.

Och nu till mitt världsproblem.... Sockerberoendet!!!!
Varför är det så svårt? Jäkla drog !!
I veckor har jag krängt socker i mängder.. Det visar sig snabbt på kroppen, från att ha varit lite fast till att bli plumsmjuk runt midjan. Ja, "handtagen" är mitt första växafettställe. "Du är vad du äter" yes, snart ett geléhallon här. Mjuk o go!
Det sjuka med mig är att när jag ser resultat, ex på vågen då tänker jag "ååh, nu har jag två kilo till godo som jag kan kränga upp" istället för att bli peppad som man vanligt vis blir. Nä, ibland ha jag lust att ge mig en high five i huvudet, med en stol.

Det kan säkert sticka lite i andras ögon när jag skriver som jag gör. "Göra en sån stor sak av något så ytligt när hon inte ens är överviktig" jag vet att jag inte är tjock MEN alla har vi mål, detta är mitt mål och min blogg ;)

Så fr o m imorgon börjar mitt sockerförbud 6/7 dagar i veckan. Känns alltid bättre att skriva ner det så andra vet om det. Blir svårare att misslyckas då på nått vis :)

Färgat håret idag, dock blev utväxten lite orange :(( men resten blev finfint! Sparade ett antal hundralappar där.

Imorgon börjar en ny spännande vecka! Nya tag och mindre handtag.

Vi hörs bloggo

Av Pernilla Karlsson - 17 mars 2013 22:03

Tjohoo alla glada!!
Njutit av en trevlig helg med min tös. Mycket gott och mycket mys har vi hunnit med. Fredags blev det tacos och fruktsallad framför vårt eller iaf mitt favoritprogram, gladiatorerna :) lördagen spenderades i ridhuset, jag stod i kiosken och Tilda på hästen. På kvällen åt vi på thai o sedan kollade vi på fångarna på fortet. Idag har jag tränat in det nya passet och Tilda lekt med kompis. Sen var denna helgen slut.

Och nu till mitt världsproblem.... Sockerberoendet!!!!
Varför är det så svårt? Jäkla drog !!
I veckor har jag krängt socker i mängder.. Det visar sig snabbt på kroppen, från att ha varit lite fast till att bli plumsmjuk runt midjan. Ja, "handtagen" är mitt första växafettställe. "Du är vad du äter" yes, snart ett geléhallon här. Mjuk o go!
Det sjuka med mig är att när jag ser resultat, ex på vågen då tänker jag "ååh, nu har jag två kilo till godo som jag kan kränga upp" istället för att bli peppad som man vanligt vis blir. Nä, ibland ha jag lust att ge mig en high five i huvudet, med en stol.

Det kan säkert sticka lite i andras ögon när jag skriver som jag gör. "Göra en sån stor sak av något så ytligt när hon inte ens är överviktig" jag vet att jag inte är tjock MEN alla har vi mål, detta är mitt mål och min blogg ;)

Så fr o m imorgon börjar mitt sockerförbud 6/7 dagar i veckan. Känns alltid bättre att skriva ner det så andra vet om det. Blir svårare att misslyckas då på nått vis :)

Färgat håret idag, dock blev utväxten lite orange :(( men resten blev finfint! Sparade ett antal hundralappar där.

Imorgon börjar en ny spännande vecka! Nya tag och mindre handtag.

Vi hörs bloggo

Av Pernilla Karlsson - 17 mars 2013 21:56

Tjohoo alla glada!!
Njutit av en trevlig helg med min tös. Mycket gott och mycket mys har vi hunnit med. Fredags blev det tacos och fruktsallad framför vårt eller iaf mitt favoritprogram, gladiatorerna :) lördagen spenderades i ridhuset, jag stod i kiosken och Tilda på hästen. På kvällen åt vi på thai o sedan kollade vi på fångarna på fortet. Idag har jag tränat in det nya passet och Tilda lekt med kompis. Sen var denna helgen slut.

Och nu till mitt världsproblem.... Sockerberoendet!!!!
Varför är det så svårt? Jäkla drog !!
I veckor har jag krängt socker i mängder.. Det visar sig snabbt på kroppen, från att ha varit lite fast till att bli plumsmjuk runt midjan. Ja, "handtagen" är mitt första växafettställe. "Du är vad du äter" yes, snart ett geléhallon här. Mjuk o go!
Det sjuka med mig är att när jag ser resultat, ex på vågen då tänker jag "ååh, nu har jag två kilo till godo som jag kan kränga upp" istället för att bli peppad som man vanligt vis blir. Nä, ibland ha jag lust att ge mig en high five i huvudet, med en stol.

Det kan säkert sticka lite i andras ögon när jag skriver som jag gör. "Göra en sån stor sak av något så ytligt när hon inte ens är överviktig" jag vet att jag inte är tjock MEN alla har vi mål, detta är mitt mål och min blogg ;)

Så fr o m imorgon börjar mitt sockerförbud 6/7 dagar i veckan. Känns alltid bättre att skriva ner det så andra vet om det. Blir svårare att misslyckas då på nått vis :)

Färgat håret idag, dock blev utväxten lite orange :(( men resten blev finfint! Sparade ett antal hundralappar där.

Imorgon börjar en ny spännande vecka! Nya tag och mindre handtag.

Vi hörs bloggo

Av Pernilla Karlsson - 17 mars 2013 21:54

Tjohoo alla glada!!
Njutit av en trevlig helg med min tös. Mycket gott och mycket mys har vi hunnit med. Fredags blev det tacos och fruktsallad framför vårt eller iaf mitt favoritprogram, gladiatorerna :) lördagen spenderades i ridhuset, jag stod i kiosken och Tilda på hästen. På kvällen åt vi på thai o sedan kollade vi på fångarna på fortet. Idag har jag tränat in det nya passet och Tilda lekt med kompis. Sen var denna helgen slut.

Och nu till mitt världsproblem.... Sockerberoendet!!!!
Varför är det så svårt? Jäkla drog !!
I veckor har jag krängt socker i mängder.. Det visar sig snabbt på kroppen, från att ha varit lite fast till att bli plumsmjuk runt midjan. Ja, "handtagen" är mitt första växafettställe. "Du är vad du äter" yes, snart ett geléhallon här. Mjuk o go!
Det sjuka med mig är att när jag ser resultat, ex på vågen då tänker jag "ååh, nu har jag två kilo till godo som jag kan kränga upp" istället för att bli peppad som man vanligt vis blir. Nä, ibland ha jag lust att ge mig en high five i huvudet, med en stol.

Det kan säkert sticka lite i andras ögon när jag skriver som jag gör. "Göra en sån stor sak av något så ytligt när hon inte ens är överviktig" jag vet att jag inte är tjock MEN alla har vi mål, detta är mitt mål och min blogg ;)

Så fr o m imorgon börjar mitt sockerförbud 6/7 dagar i veckan. Känns alltid bättre att skriva ner det så andra vet om det. Blir svårare att misslyckas då på nått vis :)

Färgat håret idag, dock blev utväxten lite orange :(( men resten blev finfint! Sparade ett antal hundralappar där.

Imorgon börjar en ny spännande vecka! Nya tag och mindre handtag.

Vi hörs bloggo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards